Neočekávané komplikace na kopci Hůrky mezi Starým Městem a Skalicí se objevily v průběhu výstavby II. etapy obchvatu Frýdku-Místku. Kvůli sanaci sesunutého svahu došlo na prodloužení termínu prací. Sanací se posléze zpozdily i terénní úpravy. Vytěžený materiál se následně využívá při stavbě náspů.
První problémy na úbočí kopce Hůrka zaznamenali pracovníci stavební firmy na podzim minulého roku. Rozsah narušení svahu poté určil geologický průzkum. „Z výsledků bylo zřejmé, že v těžení se již nedá pokračovat, opačný postup by měl fatální následky jak pro stavbu, tak pro přilehlé pastviny včetně kopce Hůrky,“ popsal Miroslav Mazal z tiskového odboru ŘSD. „Řešení spočívá ve výstavbě pilotové stěny částečně kotvené zemními kotvami. Kvůli stabilizaci území v době vrtání pilotů byly nutné i další terénní úpravy. Vrtání a betonování pilotů bylo zahájeno v polovině července 2021. Od října postupně začne odtěžování kopce. Postup prací bude záviset na zajištění části stěny zemními kotvami. Teprve poté bude možné bezpečně upravit terén podle plánu.“
Kvůli zabezpečení nestabilního prostoru stavbaři vrtají piloty, a to až do hloubky přes 15 metrů. Oficiální termín zprovoznění II. etapy je v příštím roce, ačkoliv zhotovitel by chtěl lhůtu prodloužit. „Jsou tady nějaké nároky zhotovitele prodloužit zprovoznění až do roku 2023. Ale jsem přesvědčen, že jsme schopni tuto stavbu zrychlit a zprovoznit do konce roku 2022,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.