Ačkoliv se stavební sezona pomalu chýlí ke konci, práce na stavbě II. etapy obchvatu Frýdku-Místku stále svižně pokračují. Na počátku úseku (u mostu překonávajícího trať ČD a silnici II/477) došlo k navážce dalších vrstev zeminy do násypu. Pod mostem zůstával v září zachován kyvadlový provoz v jednom jízdním pruhu. Podpěrná konstrukce již byla odstraněna též z pod pravého mostu. Dále na trase pokračovaly práce na zajištění stabilizace svahu na kopci Hůrky mezi Starým Městem a Skalicí. Na této části trasy se vyskytly problémy se sesuvem, který se musel sanovat. Tím se zpozdily i terénní úpravy. Vytěžený materiál je následně využíván při stavbě náspů. Řešení při zabezpečení spočívá ve výstavbě pilotové stěny částečně kotvené zemními kotvami. Kvůli stabilizaci území v době vrtání pilotů byly nutné i další terénní úpravy. Vrtání a betonování pilotů bylo zahájeno v polovině července 2021.
Od října postupně začalo odtěžování kopce. Postup prací bude záviset na zajištění části stěny zemními kotvami. Teprve poté bude možné bezpečně upravit terén podle plánu. Kvůli zabezpečení celé oblasti dělníci vrtají piloty do hloubky přes patnáct metrů. U pravého mostu přes řeku Morávku pokračovalo armování před betonáží (i samotná betonáž) horní desky mostovky. Betonáž probíhá od obou konců mostu směrem k jeho středu. Vybetonován byl již kompletně most na MÚK Dobrá na konci stavby.
Na postup prací v průběhu září se lze podívat zde: