„Dnes zahajovaná stavba řeší společně s již realizovanou první částí vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku, který odkloní z města veškerou tranzitní dopravu. Ve městě tak výrazně poklesne hluk, dojde ke zlepšení ovzduší a podstatně se zvýší bezpečnost. Stavbou obchvatu také odstraníme poslední úsek na trase dálnice D48, který vede skrz takto hustě zastavěnou oblast. Obchvat Frýdku-Místku není ovšem jedinou stavbou, která aktuálně na D48 probíhá. Dálnici budujeme také na úseku mezi Rybím a Rychalticemi a v příštím roce zahájíme výstavbu mezi Bělotínem a Šenovem u Nového Jičína,“ představil stavby na dálnici D48 pověřený generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem okolní bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod. Neméně závažnou skutečností je také kapacitní vytíženost komunikace. Aby mohla být tato komunikace vnímána jako vysoce kvalitní i nadále, a také aby se centru města odlehčilo od tranzitní dopravy, je nezbytné vyvést dopravu mimo zastavěnou oblast.
Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je pak vlastně dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním (navázáním) stavby D48 Frýdek-Místek, obchvat. Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 přinese výrazné zlepšení životního prostředí pro občany Frýdku-Místku, zrychlení dopravy a její zkvalitnění v podobě zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem, která spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem. Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti.